Zmiana danych osobowych… Tak, to kojarzy się z formalnościami i stosem dokumentów do wypełnienia.  Jednak warto o to zadbać, szczególnie, że wiele danych zmienisz szybko i przyjemnie, bez wychodzenia z domu, bez formalności i dodatkowych dokumentów. Aktualizacja danych jest istotna dla Ciebie, ale również dla instytucji, które świadczą dla Ciebie usługi.

 

Pamiętaj przede wszystkim o aktualizacji danych dokumentu tożsamości i innych swoich danych: adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz numeru telefonu.
Sprawdź, gdzie możesz zmienić dane osobowe

 

Kontakt 

Serwis transakcyjny 

Aplikacja mobilna 

mLinia 

Placówka 

Czego potrzebujesz 

Zaloguj się na swoje konto i wybierz: 

> Pomoc > Załatw swoje sprawy > Zmień dane 

Zaloguj się na swoje konto w aplikacji i wybierz: Ustawienia>zmień dane osobowe 

Przygotuj swój identyfikator 

i telekod 

Zabierz ważny dokument tożsamości  

Dane, które możesz zmienić 

- adres zamieszkania - adres korespondencyjny 

- adres podatkowy 

- adres e-mail 

-serię i numer dokumentu tożsamości (nie dotyczy dokumentu mObywatel oraz paszportu polskiego)
- datę wydania i ważności dokumentu tożsamości
- typ dokumentu tożsamości (tylko w wybranych sytuacjach np. z legitymacji na dowód)

- nazwisko 

- dane Urzędu Skarbowego 

- wykonywany zawód 

- wszystkie dane serwisu transakcyjnego 

- wszystkie dane serwisu transakcyjnego oraz: 

- numer telefonu 

- stan cywilny 

- dane drugiego dokumentu tożsamości (w przypadku obywateli innych niż PL) 

- wykształcenie 

- miejsce pracy 

- dane na kartach indywidualnych 

- wszystkie dane z serwisu transakcyjnego, mLinii oraz: 

- serię i numer dokumentu tożsamości 

- typ dokumentu tożsamości 

- imiona 

- nazwisko panieńskie matki 

- imię ojca, 

- imię matki 

- PESEL 

- data i miejsce urodzenia 

- płeć 

- NIP 

- obywatelstwo 

- wzór podpisu 

 

wskazówka! 
Możemy poprosić Cię o: 

·        oryginały dokumentów,  

·        poświadczone notarialnie, kopie dokumentów,  

które potwierdzają zmianę danych.  

 

 

Co się stanie, jeśli nie zaktualizujesz danych dokumentu tożsamości w banku

Na początku przypomnimy Ci o aktualizacji danych. Nie zwlekaj z ich poprawieniem. Jeśli nie podasz nam aktualnych danych, będziemy musieli zablokować Ci zlecanie przelewów wychodzących i transakcje kartowe (działamy zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu). Dostęp do usług przywrócimy od razu, gdy podasz nam dane aktualnego dokumentu tożsamości. 

Jakim dokumentem możesz potwierdzić swoją tożsamość

  • jeśli masz skończone osiemnaście lat – potrzebujemy Twojego dowodu osobistego lub dokumentu mObywatel (mDowodu) lub paszportu polskiego 
  • jeśli jesteś w wieku 13 – 18 lat – potrzebujemy Twojego dowodu osobistego lub dokumentu mObywatel (mDowodu), lub paszportu polskiego lub legitymacji szkolnej 
  • jesteś osobą pełnoletnią lub w wieku 13 – 18 lat, ale nie jesteś obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej i:

– korzystasz już z naszych usług – potrzebujemy Twojego paszportu zagranicznego  

- chcesz podpisać z nami umowę – potrzebujemy Twojego paszportu.
Dodatkowo niezbędna będzie Twoja karta pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej w Polsce lub dokument, który potwierdza prawo stałego pobytu.

pamiętaj

 Dokument tożsamości to dokument ze zdjęciem stwierdzający Twoją tożsamość, którego termin ważności nie upłynął.

 

Pytania i odpowiedzi

  •  

    Czy mogę anulować zastrzeżenie dokumentu tożsamości?

    • Tak.  Jeśli znajdziesz swój dokument tożsamości, możesz odwołać zastrzeżenie dokumentu w Systemie Dokumenty Zastrzeżone. Możesz to jednak zrobić tylko w instytucji, w której zgłosisz takie zastrzeżenie. Jeśli zastrzeżesz dokument w mBanku, to jego odwołanie zgłoś u konsultanta mLinii lub u doradcy w placówce. 

  •  

    Czy mogę zmienić numer telefonu na zagraniczny?

    • Możesz nam podać zagraniczny numer telefonu, który ma od 12 do 15 cyfr (łącznie z numerem kierunkowym). Numer zmienisz na mLinii (z wyłączeniem połączeń z aplikacji mobilnej) lub w naszej placówce.

      ważne!

      Jeśli Twój dokument tożsamości trafił w ręce innej osoby (np. ktoś go znalazł i zwrócił Tobie), rozważ jego wymianę w urzędzie na nowy i nie odwołuj zastrzeżeniaodstrzegaj takiego dokumentu. Osoba nieuprawniona mogła spisać z niego dane i może je próbować wykorzystać bez Twojej wiedzy.