Przydatne informacje - pytania i odpowiedzi
-
Wypłata większej gotówki
-
Możesz wypłacić ją w bankomacie – zrób kilka wypłat na mniejszą kwotę.
Limit jednorazowej wypłaty w mBanku to 4 tys. zł, jednak pamiętaj, że każde urządzenie może mieć swój limit.
Zanim wypłacisz większą kwotę z bankomatu – sprawdź swoje limity na karcie. Zobacz, jak możesz samodzielnie nimi zarządzać:
- w aplikacji mobilnej – kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej,
- w serwisie transakcyjnym – wybierz opcję: Produkty –> Karty –> Limity, a następnie ustaw limit płatność
-
-
Przelewy
-
Możesz je robić samodzielnie w serwisie transakcyjnym (zakładka Płatności), telefonicznie u swojego doradcy (jeśli korzystasz z mobilnej autoryzacji), w aplikacji mobilnej (limit 10 000 zł dziennie) i na mLinii (limit 50 000 zł dziennie).
-
-
Dane osobowe
-
Większość swoich danych osobowych zmienisz samodzielnie – w serwisie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej.
Serwis transakcyjny
> Pomoc > Załatw swoje sprawy > Zmień dane
Aplikacja mobilna
Menu główne: Bezpieczeństwo > Dane osobowe
Na czacie i mLinii nie zmienisz swoich danych osobowych. Jeśli rozmawiasz telefonicznie ze swoim doradcą i masz mobilną autoryzację – możesz zaktualizować część swoich danych. Wszystkie dane możesz zmienić w oddziale private banking https://www.mbank.pl/placowki-bankomaty/#private-banking_placowki. Pamiętaj – zabierz ze sobą dokument tożsamości.
*Możesz zmienić adres tylko na polski. Jeśli chcesz zmienić adres na zagraniczny – możesz to zrobić tylko telefonicznie u doradcy (pamiętaj – musisz mieć aktywną mobilną autoryzacją).
-
-
Aktywacja dostępu do serwisu transakcyjnego
-
Zadzwoń do swojego doradcy.
-
-
Odblokowanie dostępu do aplikacji mobilnej
-
- Jeśli masz mToken lub pamiętasz PIN do ostatnio używanej aplikacji - możesz odblokować dostęp samodzielnie. Wybierz opcję w aplikacji i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie.
- W pozostałych sytuacjach (również, gdy nie łączyłeś jeszcze nigdy aplikacji z kontem) zadzwoń do swojego doradcy – pomoże Ci odblokować dostęp do aplikacji.
-
-
Jak sprawdzić wartość moich inwestycji
-
Wartość swoich inwestycji możesz sprawdzić samodzielnie w serwisie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej:
- W aplikacji mobilnej kliknij skrót na pulpicie: Twój majątek, a następnie: Pobierz podsumowanie – pobierzesz PDF z danymi.
-
W serwisie transakcyjnym kliknij skrót na pulpicie: Moje Finanse, a następnie: Podsumowanie.
-
W lewym górnym rogu kliknij: Bilans Finansów – pobierzesz PDF z danymi.
-
Sprawdź, co możesz jeszcze zrobić przez doradcę Private Banking:
-
Wiele spraw możesz załatwić w rozmowie z Twoim doradcą – zadzwoń do niego. W rozmowie z doradcą możesz (w zależności od trybu autoryzacji):
-
- uzyskać informacje o produktach i usługach/saldzie rachunków/wycenie inwestycji,
- otworzyć kolejny rachunek bankowy,
- otworzyć, modyfikować lub zerwać lokatę bankową,
- złożyć zlecenie dotyczące tytułów uczestnictwa funduszy inwestycyjnych lub aktywów posiadanych w ramach ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych (Portfele Modelowe Compensy, SPA/WKA z Wartą), z zastrzeżeniem, że nie możesz zmienić numeru rachunku bankowego do wypłat na podstawie dyspozycji telefonicznej,
- realizować przewalutowania,
- spłacić karty kredytowe i zwrócić nadpłatę na rachunek powiązany z kartą kredytową,
- składać dyspozycje kredytowe: spłata/nadpłata rat i przewalutowanie środków na spłatę raty,
- składać dyspozycje dot. aktywów objętych usługą zarządzania.
-
Pozostałe
-
Nie pamiętam identyfikatora
-
Zadzwoń do swojego doradcy.
-
-
Nie pamiętam hasła do logowania do serwisu transakcyjnego
-
- Sprawdź, czy masz wyłączony Caps Lock na klawiaturze, bo wielkość liter w haśle ma znaczenie.
- Jeśli 3 razy błędnie wpiszesz hasło – zablokujemy Ci dostęp do serwisu transakcyjnego.
- Jeśli nadal nie możesz się zalogować, ale znasz telekod – zadzwoń na mLinię (801 300 800), aby zmienić hasło. Po połączeniu wybierz 1, podaj identyfikator – wybrane cyfry z telekodu i ponownie wybierz 1. Zmień hasło zgodnie z instrukcją lektora.
- Jeśli nie znasz telekodu, zadzwoń do swojego doradcy – pomoże Ci zmienić hasło.
-
-
Z jakich znaków powinno składać się hasło do serwisu transakcyjnego?
-
Hasło do serwisu transakcyjnego powinno zawierać od 8 do 20 znaków, wśród których powinny znaleźć się duże i małe litery oraz cyfry.
Twoje hasło będzie silne, jeśli użyjesz znaków specjalnych:
1. wykrzyknik !
2. małpka @
3. hash #
4. dolar $
5. ^daszek
6. gwiazdka *
7. nawiasy zwykłe ()
8. podkreślenie _
9. plus +
10. minus -
11. znak równości =
12. apostrof lewy `
13. nawiasy kwadratowe []
14. nawiasy klamrowe {}
15. pałka |
16. średnik ;
17. dwukropek :
18. przecinek ,
19. kropka .
20. ukośnik prawy /
21. znak zapytania ?
22. Spacja
-
-
Nie pamiętam telekodu
-
Zadzwoń do swojego doradcy.
-
-
Ktoś wysłał mi przelew. Kiedy go otrzymam?
-
- Czas, w którym pieniądze wpłyną na Twoje konto zależy od kilku czynników, m.in.: rodzaju przelewu, godzin realizacji sesji wychodzących w banku zleceniodawcy, sesji księgowań przelewów przychodzących w mBanku.
Krajowe przelewy przychodzące księgujemy w trzech sesjach, w dni robocze, w godzinach:
- 1 sesja – 11:15
- 2 sesja – 15:00
- 3 sesja – 18:15
- Czas, w którym pieniądze wpłyną na Twoje konto zależy od kilku czynników, m.in.: rodzaju przelewu, godzin realizacji sesji wychodzących w banku zleceniodawcy, sesji księgowań przelewów przychodzących w mBanku.
-
-
Kiedy będę mógł wygenerować potwierdzenie przelewu?
-
Potwierdzenie przelewu możesz wygenerować, jak zrealizujemy przelew. Przelewy wychodzące wysyłamy w trzech sesjach, w dni robocze, w godzinach:
- sesja – 06:00
- sesja – 10:00
- sesja – 13:30
Jeśli chcesz, aby przelew wyszedł w daną sesją, zleć go najpóźniej 5 minut przed jej rozpoczęciem.
Przelewy do ZUS-u realizujemy w każdej sesji wychodzącej.
-
-
Nie mogę zapłacić kartą. Jak zmienić limity transakcyjne?
-
Limity transakcyjne możesz zmienić w serwisie transakcyjnym i w aplikacji mobilnej.
- W serwisie transakcyjnym wybierz kafel Produkty -> Karty. Zaznacz kartę, której limity chcesz zmienić . Aby zatwierdzić zmianę wpisz hasło SMS lub zatwierdź mobilną autoryzację.
- Jeżeli masz aktywny dostęp do aplikacji mobilnej, po zalogowaniu wybierz Produkty ->Karty. W szczegółowych danych karty wybierz przycisk menu (czerwone koło z kropkami) i kliknij Zmiana limitów. Wprowadź zmienione kwoty dla poszczególnych limitów i zatwierdź modyfikację PIN-em.
Jeśli nie możesz zapłacić kartą, wybierz płatność BLIKiem w aplikacji mobilnej. Sprawdź jakie to wygodne.
-
-
Mam komunikat o aktualizacji danych. Dlaczego to takie ważne?
-
Aktualne dane pozwolą Ci w pełni korzystać z naszych usług, składać wnioski o nowe produkty. Część danych możesz sprawdzić w serwisie lub aplikacji, pozostałe potwierdzisz ze swoim doradcą lub w oddziale private banking https://www.mbank.pl/placowki-bankomaty/#private-banking_placowki
Konieczność aktualizacji danych wynika z zapisów Regulaminów banku i ustawy o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (art.34-36).
-
-
Co się stanie jeśli nie zaktualizuję danych osobowych w banku?
-
Na początku przypomnimy Ci o aktualizacji danych. Nie zwlekaj z ich poprawieniem. Jeśli nie podasz nam poprawnych danych, niestety będziemy musieli zablokować Ci przelewy wychodzące i transakcje kartowe. Pełną funkcjonalność Twojego konta przywrócimy od razu, gdy podasz nam aktualne dane.
-
-
Czy mogę zmienić numer telefonu na zagraniczny?
-
Tak, możesz – zrobisz to w oddziale Private Banking.
Możesz nam podać zagraniczny numer telefonu, który ma od 12 do 15 cyfr (łącznie z numerem kierunkowym).
-
-
Jakim dokumentem mogę potwierdzić moją tożsamość?
-
Odpowiedź na to pytanie znajdziesz tutaj
-